Arovo ontwerpt en fabriceert serviesgoed en ander keramiek voor de grote winkelketens in Nederland en daarbuiten. De onderneming groeit snel, met als gevolg dat de toenmalige ERP-omgeving plus Excel tools tekortschoten om de grote hoeveelheden orders en verschepingen te kunnen volgen.
Golden Value begon met een inventarisatiefase, waarbij samen met medewerkers van Arovo de logistieke processen in kaart gebracht werden en de betrokken medewerkers, organisaties en data geïnventariseerd. Op basis hiervan is een uitgebreid en onafhankelijk rapport opgesteld. Dit kon dienen als basis voor de ontwikkeling van de software. Onderdeel van dit rapport waren naast een uitgebreide beschrijving van de processen tevens een datamodel, class diagram, use cases, een procesdiagram, en mockups van de gebruikersomgeving.
Voor het nieuwe ordermanagementsysteem werd door ons een lean developmentproces voorgesteld waarbij eerst een Minimum Viable Product (MVP) werd gebouwd om zo snel mogelijk de uitdagingen van Arovo op te lossen. Latere uitbreidingen werden ook al voorgesteld. Door deze strategie kon Arovo na zes maanden ontwikkeltijd al een eerste versie van het systeem in gebruik nemen. Het systeem is daarna uitgebreid met een geavanceerde rapportgenerator met PDF en Excel export.
Meer weten over hoe wij samenwerken met onze partners?
Vraag het Stéphanie! Onze manager sales